16 June 2009

job

mlm td gi antor adik aku kusus kat hotel grand con,k.trg..spatutnya kusus stat jam 3.00p.m arini dan berakhir jumaat 19.06.2009, tp kna gi awal sbb dia ditugaskan sbg urusetia...so,kna lapor diri awal ler..
aku pn sama sebok gi antor sapa kat bilik,tujuan aku nop knal ngan staf2 ofis dia jer..hahaa...misi aku berjaya dgn jayanya...hihii...cuma beberapa org je ada,laen2 akan tiba ptg ney...yg aku sempt jmpe..cc,k.sal,k.mira,fizal n laen2 lg...
aku mmg teringin sgt nak jdi staf gov...tp ntah ler..adik aku lak mmg untung,umur 19 thun da dpat jdi staf gov,skali interview je...trus dapat..alhamdulillah...skg umur dia 21 thun,tp sbg pembantu tadbir je kat Suruhanja Pilihan Raya (SPR) di Putrajaya..cam aku ni da bpe kali interview...ntah pape ar...hrp2 pasni kwn2 tlg doakan aku k...
kl cikgu gjie view blog aku mesti dia kata aku tak bersyukur dengan ape yg aku dapat n ada arini....huhuu...aku tdk bermaksud sedemikian pn...
pape pn, aku mmg bersyukur n sonok ngan keje aku skg...relax, cool n steady je..tp keje swasta je...tp kire untung jgak ar sbb dgn sijil poli yg aku ada, aku dapat lesen dari PKK (Pusat Khidmat Kontraktor)..untung sekadar nama je...tp takde maknanya....xpenah dpat keje pn..! ntah di mana silapnya..aku pn tak pasti...aku kecewa+hampa...ntah smpai bile harus ku tggu...sabar je laa..usaha tangga kejayaan.....
hidup ni tak slalunya indah...ada suka..ada duka...mcm roda,kdg2 kita di atas...kdg2 kita di bawah...namun, apakan daya...kita hanya manusia biasa yg hanya mampu merancang...dan...ketentuan adalah dariNya....huhuu...(sentimental sket aku arini) tp....hariku tetap indahhh..!!

10 comments:

LaiLa isabeLLa said...

arini laily pn da mula keje sbg pembantu khidmat pelanggan,di kementerian pertahanan...aku bila lg..dish3..!!

gjiEsaLim said...

peh...karangan yg smakin maju..
kemaihhh...hehehehe

LaiLa isabeLLa said...

hahahaaaa...aku memang cepat pandai...

mizie's life said...

hurmmm...bersabar dan terus bersabar...mungkin selepas ney xde mase lagi utk duk saje2 sbb busy ngan projek...hurmmm jangan putus asa utk apply...teruskan berusaha...

LaiLa isabeLLa said...

sabar n terus sabar ler ni...ntah smpai biler agknya...

mizie's life said...

hehe bersabarlaa sehingga tiba masa perubahan yang akan menjengah tiba...dont worry sangatlaa...

LaiLa isabeLLa said...

cam penat dh rsa tggu...huhuu...

mizie's life said...

xpe...jangan give up...mesti ader peluang yg menarik akan datang nanti...

LaiLa isabeLLa said...

hrp2 camtu la ney...

namaku bio-nik said...

hannah jgn cpt putus ase,mane taw insyaALLAH 6t
de rzeki hannah dpt join gov,6t jgn lpe gtaw nik lok yer...dont wory yer